Ako si usporiadať kanceláriu, aby sa vám v nej dobre pracovalo?

Práca v kancelárii sa síce výrazne odlišuje od manuálnej práce pri stroji alebo za pokladňou, zdravie ale tak či tak trpí. Aby sme dokázali v práci podávať dobré výkony, musíme si kancelárske priestory, konkrétne kancelársky nábytok tak trošku preorganizovať. Nezdalo sa vám, že váš pracovný výkon ovplyvňuje rozmiestnenie nábytku? Budete prekvapení, ale ovplyvňuje.

Kancelársky stôl

V prvom rade si stôl presuňte tak, aby vám do monitora počítača nesvietilo slnko. Kancelársky stôl spolu s kancelárskou stoličkou by mali byť umiestnené ďalej od dverí. Kancelársky stôl by mal byť prispôsobený vašej výške. Nemôžete predsa očakávať, aby dvojmetrový človek sedel pri stole, pod ktorý len tak – tak zmestí nohy. Na kancelárskom stole by nemalo byť okrem notebooku/ počítača, klávesnice, myšky, poznámkového bloka, pohára s vodou, kalendára a písacích potrieb vôbec nič.

Kancelárske kreslá

Len podotýkame, že kancelárske kreslá by mali byť len ergonomického charakteru, nakoľko po dlhodobom sedení sa začne ozývať bolesť chrbtice. Kreslo by malo mať operadlá pod ruky a nastaviteľné sedenie.

Počas pracovnej doby sa choďte aj prejsť. Akonáhle začnete v pravidelných intervaloch precvičovať stuhnuté svalstvo, problémy s krčnou chrbticou mať nebudete.

Aby sa vám v kancelárii dobre pracovalo, budete potrebovať okrem výdatnej stravy a dostatočného množstva vody prispôsobiť si prostredie tak, aby vás nič nerušilo. V žiadnom prípade nedávajte dvere do prievanu medzi vami a druhou kanceláriou. Ruch z druhej kancelárie by vás mohol rušiť a nedovolil by vám pracovné povinnosti plniť tak, ako to od vás očakáva váš zamestnávateľ. Ticho, príjemný vzduch a poriadok na pracovnom stole sú to najpodstatnejšie, čo musíte mať, aby ste podali dobrý pracovný výkon.