Trávite v kancelárii pomaly viac času ako doma? V tom prípade by ste si mali dať záležať na tom, aby ste sa v nej cítili naozaj dobre, boli produktívni a spokojní. Zaprataný priestor vedie k zapratanej mysli. Príjemné pracovné prostredie naopak zvyšuje produktivitu a výkon.
Ako si teda urobiť kanceláriu pohodlnejšou, aby ste sa do nej radi vracali a úspešne pracovali na vašich cieľoch?
Čistota a funkčnosť
Váš kancelársky priestor nezapĺňajte veľkým množstvom vecí a zbytočností. Povrch pracovného stola a pracovnú plochu udržujte bez neporiadku a hromady papierov.
Preplnené miestnosti zbytočnosťami a nepotrebným kancelárskym nábytkom už dávno nie sú trendom a ľudia preferujú tzv. minimalistický štýl. Nábytok a zariadenie, ktoré nie sú potrebné v kancelárii neskladujte.
Farba miestnosti
Vedeli ste o tom, že zelená farba podporuje kreativitu? Do vášho kreatívneho kútiku a priestoru si určite nezabudnite zakomponovať dekorácie alebo doplnky v zelenej farbe. Ak vám to okolnosti dovoľujú, na zeleno môžete namaľovať aj steny. I keď sú farby ako biela alebo sivá trendom, nie vždy sa musíte riadiť najnovšími trendmi. Správna kombinácia farieb dá miestnosti úplne novú tvár a odzrkadlí váš vkus.
Osvetlenie
Dostatok svetla je kľúčom ku koncentrácií. Mať vhodnú intenzitu svetla a čerstvý vzduch je základ, aby sa vám pracovalo dobre. Prirodzené svetlo je samozrejme tou najlepšou voľbou. Ak však vaša kancelária nemá dostatok prirodzeného svetla, vyberte si osvetlenie, ako napríklad luster osvetľujúci celý priestor alebo lampu pri pohovke. Zvážte pridanie stolovej lampy s jemnejším osvetlením, aby ste dobre videli, čo robíte a zároveň vytvorili prijemnú atmosféru. Dbajte však na to, aby výsledný efekt nepôsobil moc gýčovo.
Vyberte si vhodný nábytok
Pokiaľ ide o nábytok, vyberte si taký, ktorý bude pohodlný a poskytne vám potrebné miesto na odpočinok. Správne sedenie za stolom má obrovský vplyv na zdravie a veľkú rolu zohráva vaše pracovné kreslo. Najideálnejšie je zvoliť ergonomickú stoličku, ktorá je kvalitná a môže zabrániť množstvu zdravotných problémov.
Tip: Viete, ako si zútulniť priestor pomocou škandinávskeho štýlu?
Nájdite vôňu, ktorá vás poteší
Či už ide o obľúbenú sviečku alebo esenciálne oleje, príjemná vôňa môže úplne zmeniť pocit, ktorý budete mať vo vašej kancelárii. Vedeli ste, že čuch je najsilnejší zo zmyslov a najlepšie dokáže ovplyvniť mozgovú činnosť? Zapálenie sviečky alebo esenciálne oleje nielenže zútulnia vašu kanceláriu, ale môžu vám tiež pomôcť zvýšiť produktivitu vášho pracovného dňa.
Inšpirácia: 6 tipov na zútulnenie.
Nástenka vízií, nápadov a cieľov
Je užitočné mať vo vašej kancelárií miesto, kde sa môžete zapísať nápady, vaše ciele, ale aj úspechy. Vždy keď sa budete cítiť nemotivovaný, pozrite sa na vašu tabuľu a pripomeňte si, čo chcete dosiahnuť. Umiestnite si nástenku na miesto, kde vám na ňu padne zrak najčastejšie.
Vytvorte si relaxačný zoznam skladieb
Pre niekoho možno nezvyčajný tip, ale verte, že niekedy vám aj príjemná hudba môže pomôcť pri zvýšení vašej produktivity. Vytvorte si taký zoznam skladieb, pri ktorom sa budete cítiť uvoľnene a produktívne, a ktorý vás nebude pri práci rušiť.
Pridajte zeleň
Práve vďaka rastlinám sa kreatívna stránka ľudí rozširuje a pracuje na plné obrátky. Dokonca aj mnohí umelci vo svojich domácnostiach mávajú mnoho kvetov. Zeleni by ste preto určite stopku dávať nemali.
Tip: Ak neviete, ako sa správne starať o živé kvety, oživiť vašu kanceláriu môžete aj s umelými rastlinami.
Doplnky a dekorácie
Spríjemnite si váš pracovný priestor dekoráciami podľa vášho štýlu a vkusu:
● Stojan na perá a ceruzky
● Keramický kvetináč vo vašej obľúbenej farbe
● Krásne vázy a stojany na kvetiny
● Nabíjacia stanica na telefón a iné zariadenia, ktorá pomôže skryť káble
● Obľúbený hrnček na kávu alebo čaj
● Zarámovaný inšpiratívny citát
● Tabuľa s niekoľkými fotografiami, pohľadnicami alebo výrokmi, ktoré vám prinášajú radosť
Vytvoriť si môžete aj vlastné jednoduché a krásne dekorácie. Doplnky sú skvelým spôsobom, ako urobiť váš priestor osobnejším a krajším, no zároveň si zachovať profesionalitu.
Dobré vzťahy s kolegami
K príjemnej pracovnej atmosfére určite patria aj dobré vzťahy a komunikácia s vašimi zamestnancami a pracovníkmi. Keďže v práci strávite veľmi veľa času, dobrá partia, úprimnosť a bezkonfliktnosť dokážu spraviť veľmi veľa. Ak vám dobré vzťahy chýbajú, ani tá najlepšia práca vás pravdepodobne tešiť nebude.
Ak pracujete v otvorenej kancelárii, je dôležité naučiť sa v nej "prežiť". Veľa ľudí pokope môže mať svoje výhody aj nevýhody. avšak pravdou je, že si takáto situácia vyžaduje vysokú mieru tolerancie a rešpektu a to od všetkých pracovníkov. Slúchadlá alebo priečky, vám doprajú trochu súkromia, keď je v miestnosti rušno.
Prečítajte si: Poznáte alternatívne spôsoby bývania?
Tip na záver: Zachovajte si profesionalitu
S osobnými vecami by ste to vo vašom pracovnom priestore nemali preháňať, preto dbajte na to, aby bola v popredí najmä práca. Kancelária by mala výlučne slúžiť iba na pracovné záležitosti.
Dúfame, že prispôsobenie vašej kancelárie vám pomocou našich praktických tipov prinesie viac radosti a uvoľnenia počas dlhých pracovných dní za vašim stolom.
Dominika Blchová
Obrázky: Unsplash, Pexels a Unsplash