Ako prilákať zákazníkov do e-shopu aj vďaka pekným obalom?

Váš biznis závisí od zákazníkov. Ak však neviete, ako prilákať a ako získať nových zákazníkov, neuspejete. Konkurencia v dnešnej dobe býva neúprosná.

Ak už máte eshop dlhšiu dobu alebo práve začínate podnikať, prečítajte si nasledujúce tipy a spôsoby, ktorými môžete získať zákazníkov aj bez veľkých výdavkov.

Prvý dojem je dôležitý

Najdôležitejšou vecou je samozrejme vaša webová stránka, ktorá musí očariť už behom prvých pár sekúnd. Dizajn e-shopu zohráva veľmi dôležitú funkciu, pretože ak stránka nezaujme, zákazníci môžu ihneď odísť. Prvý dojem sa počíta. Vaša webová stránka reprezentuje váš e-shop, ale aj vašu značku, preto by stránka e-shopu mala zanechať pekný a profesionálny dojem.

Tip: Ak chcete získať viac zákazníkov, môžete vyskúšať aj budovať spätné odkazy pre svoj eshop a venovať sa poriadne marketingovej oblasti známej ako SEO.

Balenie

Predávate ten istý produkt ako vaša konkurencia? Za rovnakú cenu a možno aj lacnejšie, no napriek tomu sa k vám vaši zákazníci nevracajú? Podnikať v dobe koronavirusu, môže byť' ťažké, ale jeden z faktor, ktorý veľa eshopov podceňuje je balenie.

Prečo je obal dôležitý?

Obal by mal spĺňať nasledujúce 3 vlastnosti:

Funkčnosť

Doručenie nepoškodeného tovaru je alfou a omegou. Nemyslite si, že vás rýchle vybavenie reklamácie zachráni. Obalový materiál s ochrannými vlastnosťami proti nárazu môže byť' napríklad bublinková fólia. Získať dôveru sklamaného zákazníka je oveľa ťažšie, než získať nového zákazníka, preto určite nešetrite na kvalite obalu.

Promo

Najlacnejší a najjednoduchší spôsob, ako budovať a prezentovať značku sú obaly. Krabice alebo lepiace pásky s vlastným logom či potlačou sú veľmi dôležitou formu marketingovej komunikácie.

Prezentácia

Obaly, do ktorých balíte produkty nemajú byť len praktické, ale mali by upútať pozornosť, vyvolajte pocit vzrušenia a očakávania a hlavne by ste sa mali odlíšiť konkurencie.

Dajte zákazníkovi to, čo chce

Wow-efekt

Ak chcete, aby si vás zákazníci zapamätali, doprajte im radosť pri rozbaľovaní. Dôležité je zaujať a urobiť zásielku niečím jedinečnú. Niekedy stačí iba maličkosť, malý detail či prekvapenie, pri ktorom si zákazník povie: „Wow, to som nečakal!“

Napríklad:

● Osobný odkaz

● Samolepky

● Stuhy

● Pečiatky a pod.

Štýlový obal je základ

Samozrejme, že vašu zásielku môžete poslať aj v použitom obale či v krabici, oblepenú tonou lepiacej pásky. Pozitívny dojem tým však neurobíte. Na trhu je dnes veľké množstvo obalov a krabíc, ktoré ponúkajú niekoľko výhod: dobre vyzerajú, rýchlo sa zložia a ušetria vám čas.

Tip: Ak už predávate o trochu viac a máte vlastných brigádnikov myslite na ich dôkladné začkolenie, nech aj oni zvládajú nielen efektivitu rýchlej práce pri balení ale aj dôkladné a precízne balenie, ktoré zanechá dojem.

Starostlivosť o zákazníka

Ďalšia vec, ktorá vám môže pomôcť prilákať zákazníkov je vynikajúca starostlivosť o zákazníkov a skvelé zákaznícke služby. Neexistuje lepšia propagácia, než spokojní klienti. Dbajte na to, aby mal zákazník s vaším e-shopom pozitívnu skúsenosť. Uistite sa, že sú vaši klienti spokojní so službami, ktoré poskytujete a nezabudnite sa ich opýtať na spätnú väzbu. Buďte milí, ústretoví a kompetentní a uvidíte, že zákazníci prídu.

Tip na záver: Prečítajte si najčastejšie chyby, na ktoré si by ste si pri podnikaní mali dať pozor.


Obrázok: Unsplash a Unsplash