Zamysleli ste sa niekedy nad tým, čo odlišuje špičkové podniky od ostatných? Ako príklad si predstavte Amazon či Starbucks. Aký typ prístupu zvolili, keď začinnali? Čo im pomohlo rásť na úrovni? A v čom spočíva ich úspech? Chcete aj vy posunúť váš biznis, firmu či značku ďalej?
Postavte sa výzve
Časy sa menia a značky sa menia s nimi. Existuje niekoľko dôvodov, prečo sa firmy revitalizaujú. Zmena môže pre spoločnosť znamenať nový smer. Právne problémy, negatívna publicita alebo problém vo vnútri spoločnosti môžu vyžadovať zmenu imidžu. Spoločnosti sa rozhodujú rebrandovať, aby znovu získali svoje publikum a zostali na trhu.
Existujú dobré dôvody na zmenu imidžu, ktoré nie vždy musia mať niečo spoločné s problémami. Možno sa pokúšate prilákať nové publikum, nový produkt či služby zmenili smerovanie vašej firmy alebo sa chcete orientovať na zahraničný trh.
Bez ohľadu na to, prečo to robíte, revitalizácia funguje najlepšie, ak máte plán a konkrétne kroky.
1. Poznajte svoje ciele
Aký je najlepší spôsob, ako zaistiť, aby bola vaša revitalizácia úspešná? Zistite, čo plánujete urobiť a prečo. Najlepším spôsobom je pozrieť sa na svoje základné hodnoty spoločnosti a zlepšiť sa. Ako sa zmenil váš produkt, služba alebo práca? Čo chcete povedať svojim zákazníkom, klientom, zainteresovaným stranám, teraz a v budúcnosti? Hľadajte inšpiráciu pre svoje podnikanie.
2. Identifikujte svoj trh
Ak revitalizujete, aby ste oslovili širšie alebo odlišné publikum, bude vám prínosom venovať čas premýšľaniu o vašom cieľovom trhu. Kto sú ľudia, pre ktorých ste sa rozhodli zmeniť? Zodpovedá identita vašej značky ich hodnotám a túžbam? Zamerajte sa na špecifiká. Nestačí len analýza veku a pohlavia, budete musieť apelovať aj na kultúru, politické a sociálne postavenie. Vedieť svoje publikum je rozhodujúce pre budovanie značky.
3. Posuňte vaše zákaznícke služby o úroveň vyššie
Zákaznícky servis je kráľom. Prečo? Pretože udržať si zákazníkov je štatisticky menej nákladné, ako získať si nových. Šťastní a spokojní zákazníci tak budú šíriť dobré slovo o vás, a to je jeden z tych najlepších marketingových stratégií.
Tip: Ak pracujete z domu a chcete s revitalizáciou aj novú lukratívnu adresu, využite služby virtuálnych sídiel. Mat' virtuálne adresu vám zníži aj fixné náklady napríklad za prenájom kancelárie, okrem toho ponúkajú aj mnoho ďalších výhod.
4. Aktualizujte svoj vzhľad
Je pravdepodobné, že akonáhle sa rozhodnete pre nové základné hodnoty a nové ciele, budete chcieť aj nový vzhľad, aby ste tieto zmeny oznámili verejnosti. Vizuálny konzistentný vzhľad a dojem sú zásadnou súčasťou vylepšenej značky.
5. Prepracujte vaše sociálne médiá
Ak ste prehodnotili vaše ciele, osviežili vzhľad, je ideálny čas na zintenzívnenie hry aj na sociálnych médiách. Možno je čas najať si manažéra sociálnych médií? Rozšíriť váš dosah? Pripraviť nový obsah? Prítomnosť na sociálnych médiách je veľmi dôležitá.
Tip: Ak máte firemný web, jeho návštevnosť a zmysel môžete nakopnúť systematickým budovaním spätných odkazov.
Revitalizácia môže byť veľká drina, najmä ak dôjde k nesprávnom kroku. Preto je dôležité pristupovať reálne, oprimisticky a s nadšením. Keď všetci vo vašom tíme budú na jednej vlne, budete pracovať efektívnejšie.
Zdroj obrázka: Pixabay a Pixabay