Ako si správne zacieliť Google reklamu?

Správne zacielenie je jednou z hlavných príčin, ktoré stoja za tým, že daná internetová reklama zožala úspech alebo sa minula svojmu účinku. Ako teda správne zacieliť reklamu tak, aby vám vždy priniesla očakávané výsledky?


Cielenie v Google reklame

Tým, že Google Ads je najčastejším nástrojom pri vytváraní online reklamy, budeme sa venovať primárne cieleniu v tomto vyhľadávači.

Absolútnym základom pre správne zacielenie reklamy je poznať skupinu ľudí, a teda komu chcete, aby sa vaša nová internetová reklama zobrazovala.

Cieľovú skupinu si môžete rozdeliť podľa niekoľkých faktorov. Nižšie sa pozrite na pár základných cieľových publík, ktoré môžeme deliť podľa:

  • záujmov,
  • geografického umiestnenia,
  • nákupných úmyslov,
  • demografických údajov,
  • remarketingu (ľudí, ktorí už na vašej stránke boli).

Cielenie na kľúčové slová

Ďalším efektívnym spôsobom, ako správne zacieliť vašu novú Google reklamu, je na základe kľúčových slov, pri ktorých chcete, aby sa vaša reklama zobrazovala.

Pri tomto cielení je však ešte pred vytvorením samotnej reklamy dôležitá podrobná analýza kľúčových slov.

Na základe nej môžete totiž zistiť, ktoré kľúčové slovo má pre vás najväčší potenciál na úspech a v podstate aj koľko vás pri ňom vaša Google reklama bude stáť.

Mobil na prvom mieste

Tým, že žijeme v dobe smartfónov, vám rozhodne odporúčame cieliť a vytvárať obsah vašej internetovej reklamy primárne pre zobrazenie v mobilných telefónoch či tabletoch.

Je totiž preukázateľne dokázané, že tou najefektívnejšou internetovou reklamou je tá, ktorá sa vám zobrazí na mobilnom zariadení.

Cielenie je beh na dlhú trať

Správne nastavenie Google reklamy a jej zacielenie je skutočne behom na dlhú trať, a tak ako pri klasickej offline reklame aj v tomto prípade budete musieť testovať, čo na vašich zákazníkov funguje a čo nie.


Zdroj obrázka: jamesteohart / Shutterstock.com