V spolupráci s online marketingovou agentúrou Glidy dnes prinášame prvý zo série článkov zameraných na online marketing.
Online marketing je poslednú dekádu mnohokrát skloňovaný pojem. Malým a začínajúcim podnikateľom ponúka možnosť efektívne pracovať s malým rozpočtom. Pre veľké spoločnosti je to príležitosť pripomínať sa svojej cieľovej skupine prostredníctvom nových médií, kde sa združuje. Tento článok je úvodom do online marketingu pre začínajúcich podnikateľov a má poskytnúť základný prehľad o problematike.
Najväčšou výhodou marketingu v online priestore je jeho efektivita. Tá sa odráža v niekoľkých bodoch:
1. Efektívnosť vo vyhodnocovaní
Vďaka tomu, že online priestor je možné veľmi dobre merať na základe cookies údajov z prehliadačov, dokážete presne definovať odkiaľ vám prúdi najviac zákazníkov, koľko utrácajú alebo ako často nakupujú. To vám umožňuje alokovať rozpočty na miesta, kde dosahujete najvyššiu návratnosť investície. To je obrovská výhoda oproti off-line médiám, pri ktorých nedokážete vyhodnotiť, ktorý billboard či prehratie reklamy v TV vám prinieslo zákazníkov.
2. Efektívnosť v návratnosti
On-line marketingové kampane je možné spustiť s rozpočtom už od niekoľko desiatok eur. Vďaka presnému cieleniu na určitú skupinu ľudí podľa demografických údajov a vzorcov správania je možné ukazovať reklamy práve ľuďom, ktorí sú pripravený na nákup vášho produktu.
3. Efektívnosť v čase
Reklamy v online priestore viete spustiť už v priebehu niekoľkých hodín. Ich následná optimalizácia a vylepšovanie je možné realizovať v jednotkách minút v závislosti od náročnosti. Pri off-line médiách môže spustenie kampane trvať týždne až mesiace.