Ako začať na viacero spôsobov (časť 2)

V druhej časti seriálu o začiatkoch podnikania vám ponúkame zopár rád na tému podnikateľský plán.


Vytvorte si jednoduchý biznis plán

Väčšina ašpirujúcich podnikateľov si myslí, že si musia sadnúť a napísať rozsiahly podnikateľský zámer, vrátane rôznych divokých predpokladov, koľko peňazí zarobíte za päť rokov a podobne. Pre základný biznis odporúčame jedno- dvojstranový biznis plán, ktorý obsahuje informácie o tom, čo ponúkate, komu chcete predávať, aká bude vaša cena a čo treba urobiť, aby sa váš plán uskutočnil. Je to neustály proces, ktorý sa mení ihneď po štarte, takže v jednoduchosti je krása! Kliknite sem pre rady ako napísať jednoduchý biznis plán.


Robte svoje odhady realisticky

Väčšina nových podnikateľov buď úplne zabúda na marketing, náklady, dane, odvody, alebo ich veľmi podceňuje. Preto radšej číslo, ktoré vám realisticky vyšlo, vynásobte dvomi. Nepodceňujte svoj čas a talent, čo je klasická chyba. Jednou z možností je spočítať to od vrchu dole... Koľko chcete zarábať ročne? Koľko je to mesačne a týždenne? Koľko produktov alebo služieb musíte predať, alebo koľko klientov potrebujete na naplnenie vašich čísiel? Aké sú všetky vaše náklady? Nič z uvedeného nevyžaduje pekné tabuľky a zručnosť účtovníčky. Plánujte s týmito počtami, aby ste zistili, čo je realistické a kontrolujte si tieto čísla na mesačnej báze.

Ďalšie informácie prinesieme v tretej časti. Viac o dnešnej téme si môžete prečítať aj tu.

 

mk, ek