Ako začať na viacero spôsobov (časť 3)

Ďalšia časť nášho poradenského seriálu na tému začiatky podnikania je o zákazníkoch, marketingu a počiatočných nákladoch..


Buďte pravdiví voči svojim zákazníkom

Toto je tá kúzelná časť. Nesľubujte, čo neviete splniť. Neklamte a nezveličujte výhody toho, čo predávate a vždy doručte kvalitný produkt alebo službu. Väčšina vášho času a úsilia musí byť zameraná na samotný predaj. Sila slova alebo marketing prostredníctvom šírenia dobrej reputácie medzi spokojnými zákazníkmi je pre malých podnikateľov jedným z hlavných spôsobov, ako nájsť zákazníkov. Internet a sociálne siete šíria slovo ešte viac a rýchlejšie. Mať dobrý marketingový plán na pritiahnutie ľudí a premeniť ich na svojich zákazníkov je vaša priorita číslo jeden. Je to všetko o poctivej práci a naháňaní sa: rozhodnutia, ktoré prijmete a kroky, ktoré každý deň urobíte – to jediné vás dostane tam, kde chcete byť!


Kde nájsť počiatočný kapitál

Pokiaľ nezačnete predávať, musíte udržať vaše náklady na minime. Rozmýšlajte kreatívne: bolo by pekné prenajať si kanceláriu, ale pre začiatok to možno zvládnete aj z domu. Využite barter, požiadajte o pomoc priateľov. Ak osobné úspory nie sú postačujúce, alebo potrebujete viac peňazí, vyskúšajte osloviť vašich priateľov a rodinu, aby vám požičali v začiatkoch, pokiaľ vás majú radi a podporujú vaše myšlienky. Takto si môžete aj otestovať úspešnosť vašej ponuky, pred tým, ako navštívite banku, investora, alebo nájdete vhodný grantový program.


Neočakávajte zázraky

Áno, ľudia zarábajú peniaze počas spánku, alebo keď sú na dovolenke – internet to dnes umožňuje všetkým. Avšak iba potom, čo ste investovali veľmi vela času, úsilia a peňazí do vybudovania firmy a pracovného tímu, ktorý sa o to denne stará a pomáha ďalšiemu rastu.



mk, ek