Ako začať na viacero spôsobov (časť 5)

Minulý týždeň sme sa v rámci nášho seriálu Ako začať na viacero spôsobov zamerali na podnikateľský plán. Pozrite si aj druhú policu rád na túto tému..


6. Prečo by si to mali kúpiť od vás?

Čo je na vašom produkte alebo službe zaujímavé, aby presvedčili vašu cieľovú skupinu? Aké výhody ponúkate? Akú potrebu váš produkt alebo služba uspokojuje? Aké výsledky zaručuje? Prečo by mali kupovať od vás a nie od vašej konkurencie?


7. Ako presne plánujete osloviť vašu cieľovú skupinu, aby ste im predali váš produkt alebo službu?

Aký je váš marketingový plán? Len názov firmy vám zákazníkov nezabezpečí. Kde presne môžete nájsť vášho ideálneho zákazníka? Kde sa nachádzajú na internete? Kde sa s nimi môžete stretnúť osobne? Nacvičte si svoju konverzáciu s potenciálnymi klientmi.


8. Ako si v súčasnej situácii vystačíte so zdrojmi? V čom konkrétnom potrebujete ešte pomôcť?

Môžete investovať do krásnych kancelárií, špeciálneho vybavenia, zamestnancov a veľa ďalších vecí, ale pokiaľ nemáte na to hotovosť, neprichádza to do úvahy. Premyslite si svoj biznis model len na základe existujúcich zdrojov. Ak sú špecifické veci, ktoré potrebujete (napríklad web stránka) a necítite sa na to sami, ako si ju zabezpečíte bartrom alebo za minimálne náklady? Hľadajte kreatívne riešenia. Rozmýšľajte, ako sa to dá, nevymýšľajte bariéry alebo výhovorky.


9. Čo by vám mohlo stáť v ceste, aby ste dosiahli predaje – a ako prekonáte takéto prekážky?

Zahrajte sa na diablovho advokáta a napíšte si zoznam príčin vášho možného neúspechu. Ten môže obsahovať existujúcu alebo novú konkurenciu, strach z predaja, cenotvorbu alebo detaily produktu, ktoré nie veľmi sedia s potrebami klientov, neadekvátny marketingový plán atď. Ako prekonáte tieto a iné bariéry, ktoré vám môžu stáť v ceste za úspechom?


10. Aké méty musíte dosiahnuť, aby bolo vaše podnikanie považované za úspešné?

Identifikujte, čo presne pre vás znamená úspech. Čo sa musí stať, aby ste sa cítili sebavedomí a mali to vo svojich rukách? Je to nejaký presný počet zákazníkov za prvé tri mesiace? Je to špecifická suma vášho obratu za prvý rok? Vaše méty by mali byť merateľné v peniazoch kedykoľvek je to možné. Vytvorenie web stránky alebo vytlačenie brožúr, i keď môžu byť veľmi dôležité, nie je samostatným meradlom úspechu vášho podnikania.


Na podnikateľské plány sa nás často pýtate. Pozrite sa na aj naše odpovede na časté otázky.

Veľa šťastia!



mk, ek