Ako zákazníci rôznych reštaurácii, máme niekoľko bodov podľa ktorých si vyberáme tú obľúbenú. Najdôležitejšie je samozrejme to, aby sme dostali chutné jedlo z kvalitných potravín. Ale dizajn a atmosféra reštaurácie je takisto veľmi dôležitá - síce sa nám môže javiť, že je len v pozadí. Je viac ako samozrejmé, že sa nevrátime jesť niekam, kde sme sa necítili pohodlne.
Pri zariaďovaní reštaurácie by sme teda mali byť:
● Praktickí
● Ohľaduplní
● Predvídaví
● Obozretní
Keďže gastroprevádzky, sú tu pre ľudí, treba pri ich zriaďovaní myslieť najmä na nich.
Na kvalite môže ubrať aj maličkosť ako je umiestnenie záchodov. Nie každý z nás sa jednoducho prispôsobí toaletám mimo prevádzky. Dôležitý a často chýbajúci je aj bezbariérový prístup, ktorý môže obmedziť našich zákazníkov.
Jedna z častých chýb býva nekvalitná vzduchotechnika, či už v kuchyni, alebo na rajóne. Nie jeden z nás býva nervózny, keď po návšteve reštaurácie je napáchnutý od výparov z jedla. Pokiaľ je možnosť, vyberáme si radšej prevádzky odkiaľ neodchádzame ako chodiace menu.
Nech to do seba zapadá
Pohodlné sedenie, je neodmysliteľná časť prevádzky. Bolo by ideálne prispôsobiť sedenie ale aj celkové zariadenie tipu reštaurácie. Taktiež aj výber hudby, kvetín obrazov a iných viditeľných doplnkov.
Pokiaľ teda máme v pláne otvoriť salaš, kolibu, tak sa nám hodí najvic drevený nábytok, masívny drevený stôl, lavice. Keďže drevo je tvrdý materiál, na vrchu lavíc mávame väčšinou kožušiny, ktoré pôsobia ako pekný detail.
V čínskej reštaurácii budeme mať skôr nízke stoly, časté býva sedenie na tulivakoch. Pizzeria býva plná farieb. V reštauráciách v kvalitnom hotelI bude zariadenie o niečo decentnejšie. Zároveň sa ale snažíme, aby celkový dojem pôsobil luxusnejšie.
Taktiež by sme si mali rozmyslieť, aká bude naša cieľová skupina - od toho sa totižto taktiež veľa toho odvíja. Čiže pokiaľ chceme prilákať rodiny, nesmieme zabudnúť na detské ihrisko, kútik pre deti. V prípade salašu sú výborný nápad v areáli zvieratká. Na horskej chate zas nebudeme mať reštauráciu v štýle novodobého dizajnu, ale znova sa zameriame na drevené a masívne kúsky.
Súkromie
Vytvorme zákazníkom vlastné súkromie. Dostatočné medzery medzi stolmi sú dôležité - nik z nás nemá rád, keď mu cudzí ľudia pozerajú do taniera a počúvajú rozhovor. Nechceme, aby niekto počúval nás a ani my nechceme počúvať cudzích.
Rajonizácia je veľmi dôležitá pre spokojnosť zákazníkov. Musíme si teda dávať pozor, aby sme dali hosťom dostatočný priestor a nenarušili ich komfortnú zónu. Zároveň aj z praktického hľadiska je dobré umiestnenie stolov dôležité, pre obsluhu.
Myslime dopredu
Bar sa snažíme dostať čo najbližšie ku kuchyni. Čašníci tak majú jednoduchšiu komunikáciu s kuchyňou. Je to efektívne pre chod prevádzky. Takisto je potrebné premyslieť prístup do baru. Či bude bar lepší otvorený z oboch strán alebo len z jednej záleží hlavne na priestore. Ale najčastejšie sa stretávame s jedným prístupom za bar.
Dobrá rada nad zlato
Pokiaľ nie sme veľmi skúsený v oblasti gastronómie, nič nenechajme na náhodu. Poraďme sa s niekým skúsenejším, prípadne s budúcimi zamestnancami. Predsa len najlepšiu radu nám môže dať práce niekto, kto sa pohybuje v danom odvetví nejaký čas a má za sebou rôzne skúsenosti. Tým pádom vie zhodnotiť, čo by mohlo byť pre daný podnik najlepšie.
Čo sa týka terasy, máme tu niekoľko možností. Je potrebné vybrať idelány typ nábytku. V prípade otvorenej terasy je vhodné si na chladné večere zaobstarať ohrievače na terasy. Posledné roky to už nie sú len veľké nápadné kusy železa. Už máme v ponuke aj kúsky ohrievačov, ktoré dokážeme veľmi jednoducho zakomponovať do akéhokoľvek celku.
Už niekoľko rokov po sebe je najpoužívanejší kvalitný ratanový nábytok a to hneď z niekoľkých dôvodov. Je vhodný do exteriéru a zaručuje hosťom pohodlie. Pokiaľ si ho správne vyberieme, má aj jednoduchý pekný dizajn, hlavne v kombinácii s dobre doladenými podsedákmi/poduškami. Čiže aj pri vyššej cenovej skupine si vďaka nespočetným možnostiam dokáže ratanový nábytok plnohodnotne plniť estetickú funkciu.
Z pohľadu personálu sú tieto súpravy veľmi praktické. Ľahko sa s nimi manipuluje a vôbec nie sú náročné na údržbu.
Keď už budeme mať zariadenú reštauráciu čo sa týka nábytku, môžeme sa pustiť do nákupu inventáru, od pohárov cez lyžičky podšálky. Je dobré overiť si od našich budúcich dodávateľov, čo všetko je možné dostať od nich zadarmo. Môžeme tak ušetriť niekoľko stovák eur. V niektorých prípadoch omnoho viac. To už záleží od toho, či sa nám ponúkané produkty budú páčiť.
V neposlednom rade pokiaľ ešte nemáme obstaraný personál, je dôležité vybrať si ho správne, ak chceme, aby si ľudia náš podnik obľúbili. Lebo môžeme mať akokoľvek pekný podnik, pokiaľ nebude milá a rýchla obsluha a dobrí kuchári, nebude to fungovať. Čiže rovnako tak dôkladne ako budeme vyberať zariadenie, by sme si mali vyberať aj ľudí a v konečnom dôsledku im ísť príkladom.
Zdroj obrázku: Pixabay