Segmentom, ktorý sa musel hádam najviac a najkomplexnejšie vysporiadať s GDPR, sú určite internetové obchody. Mnohé e-shopy nechápu všeobecné nariadenie o ochrane osobných údajov dodnes. Prinášame vám preto súhrn všetkého, čo musíte ako majiteľ e-shopu v rámci GDPR splniť.
Každý e-shop dnes spracováva veľké množstvo osobných údajov svojich zákazníkov, a preto by každý internetový obchod mal mať vypracované aj kvalitné GDPR.
Aké osobné údaje sa však v internetových obchodoch zbierajú a ako s nimi narábať? Veríme, že vám na tieto otázky v článku odpovieme.
Kedy e-shopy spracúvajú osobné údaje?
V prvom rade si treba uvedomiť, kde všade sa spracúvajú osobné údaje v rámci e-shopu. Na základe toho totiž môžete vypracovať kvalitnú GDPR dokumentáciu. Konkrétne ide o:
- objednávku,
- newsletter,
- vernostnú akciu.
Objednávka
Je jasné, že osobné údaje sa v e-shope spracúvajú v samotnej objednávke daného tovaru alebo služby.
Newsletter
Newsletter je pravidelný e-mail, ktorý zasielate svojim už existujúcim zákazníkom (to znamená tí, ktorí u vás už nakúpili), v snahe informovať ich o novinkách či akciách na e-shope.
Vernostné programy
Poslednou kategóriou, kde spracúvate osobné údaje svojich zákazníkov, sú rôzne vernostné programy či súťaže, ktoré ako e-shop organizujete.
E-shop, ktorý takéto súťaže chce vykonávať, musí mať súhlas so spracovaním osobných údajov.
Aby ste všetky tieto údaje mohli spracovávať, potrebujete disponovať primeraným právnym základom, čo v tomto prípade predstavuje zmluva alebo súhlas so spracovaním osobných údajov.
Taktiež musíte o spracovaní osobných údajov vašich zákazníkov vždy informovať.
Vlastníte e-shop? Nechajte si poradiť
Súhlas so spracovaním osobných údajov je len časťou GDPR dokumentácie, ktorú potrebujete pre svoj internetový obchod.
Ideálne tak urobíte, ak vypracovanie GDPR pre e-shop zveríte do rúk odborníkom, ktorí vám vypracujú všetky potrebné dokumenty tak, aby ste mali všetko po právnej stránke v poriadku.
Zdroj obrázka: Jirsak / Shutterstock.com