Každoročne v období pred Vianocami, prichádzajú firemné Vianočné večierky. Sú to akcie, kde sa my ako zamestnávateľ máme možnosť všetkým našim zamestnancom poďakovať za to, čo pre nás robia.
Aj keď sme majiteľom obrovskej firmy, bez zamestnancov, ktorí vykonávajú svoju prácu najlepšie ako vedia, by sme nespravili ani len polovicu z úspechu. Preto je vhodné sa im odvďačiť aspoň takouto formou.
Pokiaľ je to v našich silách, je pekné dať zamestnancom nejaké darčeky. Výber darčeku zhodnotíme podľa toho, aký máme práve rozpočet. Pokiaľ je nízky, dobrým darčekom sú reklamné predmety. Kľudne nejakú drobnosť. Dobrý príklad sú aj diáre, kalendáre, perá, no v momentálnej situácii, kedy sa musíme chrániť pred ochorením COVID-19, sú super ako jeden z darčekov ochranné rúška s reklamou našej firmy.
Avšak ak chceme, aby sa nám to mohlo zarátať pri daňovom priznaní do nákladov, musíme si dávať pozor aby :
● ak sme platiči dane cena musí byť DO 17 eur bez DPH, ak dane neplatíme tak cena môže byť najviac 17 eur už s DPH
● predmet nepodliehal spotrebným daniam
Pokiaľ ale vieme, že sa firme darí a obraty sú vysoké, môžeme sa pri nakupovaní aj malinko odviazať a povyberať nejaké unikátne darčeky pre ženy a zvlášť pre mužov.
Ako postupovať?
Mali by sme vybrať vhodný dátum. Ak nie sme obrovská firma, v ktorej je naozaj veľa zamestnancov, skúsme prekonzultovať termín s ostatnými zamestnancami, pretože určite chceme, aby mala naša párty vysokú účasť.
Pred organizovaním nášho večierku by sme sa mali rozhodnúť či budeme pozývať aj partnerov našich zamestnancov. Je to síce pekné gesto, ale ak nám ide hlavne o utužovanie vzťahov a zlepšovaní kolektívu, neodporúča sa to.
Na večierku by sme samozrejme mali podávať aj nejaké jedlo a nápoje
Malo by to byť rôznorodé, nech tam každý nájde niečo, čo má rád, Snažíme sa vyhovieť vegetariánom a ľuďom, ktorí sú práve v nejakej diéte z akéhokoľvek dôvodu.
Okrem darčekov však nesmie chýbať ani poriadny program. Malo by to byť niečo nápadité, možno tematické, hlavne veľmi zábavné. Nech sa už zabaví každá veková kategória. Pokiaľ nemáme na niečo takéto dostatočnú fantáziu, poprosme niekoho iného, prípadne špeciálneho plánovača, ktorý s tým má skúsenosti. Predsa len chceme, aby sa na večierku bavil každý.
Z ľudského hľadiska sa nám to oplatí lebo:
● môžeme upevniť vzťahy so zamestnancami - Môžeme konečne nadviazať kontakt s ľuďmi, ktorí nepracujú priamo s nami v kontakte, ale sme len nejakým spôsobom prepojení
● uvidíme povahy ľudí mimo práce - Máme možnosť zistiť, či naozaj naša sekretárka je tak tichá, alebo je taká len v práci. Možno aj zistíme prečo to tak je.
● vypočujeme si v milej atmosfére, čo by sme mohli zmeniť, vylepšiť - Inak si vezmeme cudzí názor, keď nám ho povie niekto pri pohári vína. Rovnako aj my môžeme povedať, čo by sme zmenili v priateľskom duchu
● dá nam to možnosť spoznať lepšie ľudí, ktorých platíme - Kedy, keď nie na večierku, kde inde sa máme opýtať našich zamestnancov na osobnejšie otázky?
● máme šancu sa im ukázať v čo najlepšom svetle - Možno v práci sme napätí a nie vždy úplne príjemní, máme šancu ukázať že takí v skutočnosti nie sme.
● dozvieme sa niečo viac o tom, čo sa v prostredí firmy deje - No predsa len, ako inak ako na párty by sa mohlo ku vedeniu dostať čo sa hovorí?
● vylepšia sa vzťahy aj medzi zamestnancami - Takouto akciou dávame zamestnancom šancu medzi sebou komunikovať, aj o iných záležitostiach ako je práca. Ženy si povymieňajú inšpirácie na darčeky pre mužov, páni si prezdieľajú športové informácie a podobne.
Záver
Keďže mať dobré zamestnanie je už v tejto dobe luxus, o to viac si nás môžu začať naši zamestnanci vážiť to, ako sa k nim staviame my. Udržať si v prostredí zamestnancov dobré meno, nie je jednoduché. Takáto akcia by nám v takejto snahe mohla veľmi pomôcť.
Zdroj obrázka: Pixabay