Začínajúce firmy a podniky to niekedy nemajú jednoduché. Ak chcete zvýšiť počet kupujúcich alebo klientov a zvýšiť frekvenciu nákupov, je potrebné rozlíšiť sa od konkurencie a zároveň propagovať vaše podnikanie. Okrem osvedčených a overených metód propagácie podnikania existuje aj množstvo nových marketingových príležitostí.
Propagácia firmy nemusí byť tak zložitá, ak viete, ako a kde začať. Inšpirujte sa nasledujúcimi tipmi a zviditeľnite vaše produkty a služby.
Vytvorte webovú stránku
Prvým krokom, ako propagovať vašu firmu, je vytvoriť si online prezentáciu pomocou webovej stránky, na ktorej si návštevníci nájdu informácie o vašich produktoch alebo službách. Uistite sa, že obsahuje kontaktné informácie, podrobnosti o vašom produkte alebo službe, referencie, prípadne demonštračné videá a pozitívne recenzie.
Vaša web stránka by mala byť optimalizovaná pre vyhľadávače. To znamená, že by ste mali dôsledne vyberať kľúčové slová, ktoré použijete vo vašich názvoch, nadpisoch a textoch. Taktiež sa uistite, že stránka obsahuje dostatok preklikov z relevantných stránok a blogov, čím si zvýšite úroveň relevancie pre Google. Ak si moc neveríte, najideálnejšie by bolo nechať si napísať texty odborným copywriterom, ktorý vám vytvorí pútavé texty a oslovi zákazníkov prichádzajúcich na vašu webstránku.
Tip: Viete, ako získať zákazníkov s pomocou marketingového lievika?
Vytvárajte pútavý obsah
Obsahový marketing je skvelá metóda ako sa dostať do popredia. Obsah zahŕňa videá, blogové príspevky, infografiku a je to niečo, čo poskytuje používateľovi cenné informácie a je dôležitým kľúčom k šíreniu povedomia o značke, spájaniu sa s cieľovým publikom a budovania si dôvery. Pri vytváraní obsahu pre vašu webovú stránku sa zamerajte hlavne na kvalitu. K tomu neodmysliteľne patrí korektúra textu, kvalitné produktové fotografie a obrázky a fungujúce odkazy stránky.
Využívajte sociálne siete
Sociálne médiá sa stali nevyhnutnosťou aj pre podniky a firmy. Sú úžasným prostriedkom ako spájať vašich zákazníkov a vytvárať si komunity. Tieto platformy vám umožňujú informovať, priťahovať a zapájať vašich sledovateľov a odpovedať na ich otázky. Najlepšie na tom je, že založenie obchodného účtu na väčšine stránok sociálnych médií, je úplne zadarmo.
Propagovať môžete na:
● TikTok
Vyberte si tie platformy, ktoré budú pre vaše produkty a služby najvhodnejšie. Napríklad Instagram je ideálny, ak používate reklamné fotografie a máte biznis, ktorý je zameraný na krásu, starostlivosť o seba, módu a oblečenie či výrobu handmade produktov.
Nezabudnite prepojiť všetky vaše sociálne siete s webom a integrovať tlačidlá zdieľania a komentovania.
Tip: Viete, ako využiť reklamnú a produktovú fotografiu v praxi?
Zamerajte sa na email marketing
Chcete vedieť, ako propagovať svoju firmu potenciálnym zákazníkom? Odpoveďou je e-mailový marketing. E-mailový marketing je ďalšou cenovo efektívnou a najjednoduchšou stratégiou digitálneho marketingu.
Ak chcete správne propagovať vaše podnikanie, musíte si vytvoriť stratégiu e-mailového marketingu. Posielajte vysokokvalitný newsletter plný užitočných informácií, ktorý pritiahne viac zákazníkov. Využite služby MailChimp na odosielanie automatických správ, cielených kampaní a marketingových e-mailov zákazníkom, alebo použite e-mailový marketingový nástroj, ako je Sidekick.
Je to výnimočná technika šírenia povedomia o vašej značke, na udržanie si stálych zákazníkov a podpory opakovaných nákupov.
Platená reklama
Ak chcete rýchlejšie rozšíriť váš dosah, k tomu vám môže pomôcť kúpa reklamného priestoru. Niektoré z najpopulárnejších spôsobov platenej reklamy sú:
● Televízne a rozhlasové reklamy
● Propagované príspevky na sociálnych sieťach
● Reklamy s platbou za kliknutie (PPC reklama)
Využitie PPC reklám si vyžaduje určité odborné znalosti, preto vám odporúčame, aby ste si nastavanie tejto propagácie nechali poradiť od PPC špecialistu.
Ponúknite zľavnený alebo bezplatný produkt/službu
Ponúkanie niečoho zadarmo alebo so zľavou je skvelý spôsob, ako prilákať nových zákazníkov. Zároveň dávajú potenciálnym zákazníkom možnosť vyskúšať si váš produkt alebo službu bez finančného záväzku, čo pomáha budovať dôveru.
Existuje mnoho výrobkov, ktoré môžete využiť ako vzorky alebo testovacie produkty pre vaše publikum ako napríklad: balíček kozmetiky, potlač firemného loga na tričká, ochutnávka jedla, ale aj bezplatné softvérové aplikácie alebo skúšobné verzie.
Miestna reklama
Jedným z najlepších spôsobov propagácie vašej firmy je zacielenie na potenciálnych zákazníkov vo vašom okolí. Existuje niekoľko spôsobov ako osloviť ľudí a spraviť z vašej firmy obľúbený miestny obchod.
Takáto reklama má často oveľa väčší efekt než propagácia po celom Slovensku. Môžete distribuovať letáky, zorganizovať alebo sponzorovať miestne charitatívne akcie, aktivizovať sa v miestnych komunitách a pomáhať im. Aktivity, ako napríklad distribúcia letákov alebo organizácia a sponzorovanie miestnej akcie, vám môžu pomôcť zviditeľniť sa a neskôr zapôsobiť aj vo väčšom rozsahu. Okrem potenciálnych zákazníkov môžete získať aj cenné kontakty.
Pripojte sa k online komunitám
Jedným z najlepších spôsobov, ako propagovať svoje podnikanie, je pripojiť sa k online komunite špecifickej pre dané odvetvie. Zamerajte sa na budovanie vzťahov aktívnym prispievaním do konverzácií na rôznych fórach a portáloch. Môžete si tak vybudovať skvelú reputáciu, rozšíriť vašu sieť a zvýšiť dôveryhodnosť vás a vašej firmy. Vždy sa ale snažte o zmysluplný obsah a vyhnite sa spamu.
Partnerstvá
Povedomie o vašej firme môžete zvýšiť aj pomocou partnerstva s inou firmou, ktorá je podobná tej vašej, no nie je priamou konkurenciou. Ak napríklad predávate kancelárske potreby, môžete sa spojiť s predajcom tlačiarní a pripraviť spoločnú kampaň.
Tip: Týmto chybám sa v podnikaní určite vyhnite.
Uverejnite video s vašimi produktami/službami
Video marketing je ďalšou užitočnou technikou na prilákanie zákazníkov a YouTube je bezpochyby skvelá platforma, kde môžete vytvoriť kreatívne a pútavé videá, bez veľkej produkcie.
Aké video môžete urobiť?
● Rôzne inštruktážne
● Oznámenie o novinkách
● Zo zákulisia teda "behind the scene"
● Predstavenie tímu
● Prestavenie vašich produktov a podobne
Zapojte sa
Ďalším spôsobom, ako propagovať vašu firmu je účasť na rôznych podujatiach a udalostiach. I keď žijeme v prevažne digitálnom svete, propagácia vašej firmy na fyzických podujatiach je stále skvelý spôsob, ako rásť. Konferencie, dobrovoľnícke organizácie, knižnice sú skvele na nadviazanie priameho kontaktu so stovkami alebo dokonca tisíckami potenciálnych zákazníkov, odpovedať na ich otázky a predviesť vaše produkty a služby.
Teraz, keď už viete, ako propagovať svoju firmu, ste pripravení začať. Výsledky nie sú viditeľné za noc, preto buďte trpezliví a vytrvalí. Nebojte sa experimentovať s rôznymi možnosťami, technikami a analyzovať úspechy každého nástroja, ktorý využijete.
Dominika Blchová
Obrázky: Pexels, Unsplash a Unsplash