Náš seriál o začiatkoch podnikania pokračuje takmer po mesiaci jednoduchými tipmi o jednom z prvých krokov, ktoré by mal začínajúci podnikateľ vykonať, aby sa jeho zaujímavá myšlienka mohla premeniť na realitu životaschopného biznisu..
Myšlienka má hodnotu len vtedy, keď vaša firma rieši potrebu alebo problém (váš produkt alebo služby) týkajúci sa konkrétnej cieľovej skupiny (vaši zákazníci). Bez ohľadu na to, aký druh podnikania začínate, mali by ste sa zamerať na tri hlavné časti:
- Demografiu cieľovej skupiny (ktorá časť populácie, územia… je vašim zákazníkom)
- Potreba alebo problém, ktorý váš biznis rieši alebo pokrýva
- Vedieť čo najviac o vašej konkurencii
Prieskum trhu je neoceniteľný. Budťe pripravení urobiť si aj niekoľko prieskumov trhu predtým, než začnete. Spoznajte, aké sú najväčšie úspechy a nedostatky vašej konkurencie a zistite, čo vás spraví výnimočnými. Pozorovanie konkurencie je kľúčom, pretože vám pomôže udržať pulz na vývoji vášho sektora.
Tu je zopár tipov, ktoré vám pomôžu definovať vašu cieľovú skupinu..
Online prieskum
Internetové vyhľadávače ako Google, Yahoo atď. zabezpečia najjednoduchší a najsilnejší štartovací nástroj.
Opýtajte sa odborníkov
Vo vašom okolí existuje vždy niekto, od koho sa môžete niečo naučiť. Opýtajte sa priateľov, kolegov alebo odborníkov, ktorí dobre poznajú váš trh alebo biznis. Spýtajte sa na ich pohľad, skúsenosti alebo odporúčania na ďalšie informácie. Alebo sa vždy môžete spýtať otázky online, napríklad aj na našom portáli :).
Navštevujte podujatia
Možno aj vo vašom okolí existujú podujatia, ktoré navštevujú odborníci a experti. Prihlásením sa na takéto biznis podujatia alebo semináre, získate najnovšie poznatky z danej oblasti, stretnete sa s odborníkmi v diskusii, analýzach a v neposlednom rade si rozšírite svoje spoločenské vzťahy a kontakty.
mk, ek
Zdroj obrázka: sxc. hu