Keďže väčšina ľudí strávi v práci niekoľko hodín denne, je dôležité zariadiť si tento priestor tak, aby odrážal váš charakter a niesol prvky vášho životného štýlu. Na druhej strane by mal byt' praktický a funkčný.
Čo by vo vašej kancelárii nemalo chýbať a ako si môžete zariadiť pracovňu jednoduchým spôsobom, aby sa kancelária stala miestom, ktoré budete s radosťou navštevovať? Ak máte tú možnosť navrhnúť a zariadiť si vašu kanceláriu podľa vašich predstáv, tu je niekoľko vecí, ktoré môžete urobiť, aby ste sa cítili ako doma.
Zoznam potrieb
Ešte predtým, ako sa rozhodnete niečo kúpiť, popremýšľajte o tom, čo všetko budete potrebovať. Spíšte si zoznam kancelárskych pomôcok a potrieb, nábytku a doplnkov. Myslite pri tom na to, ktoré predmety sú pre vašu prácu nevyhnutné a ako kanceláriu využívate.
Tip: Viete ako si vybrať vhodnú marketingovú agentúru pre svoje podnikanie?
Odstráňte neporiadok
Dôležitým krokom k viac pohodliu a útulnosti je upratať si. Pouvažujte o tom, ktoré veci už nepotrebujete a ktoré sú naopak pre vašu prácu užitočné. Aj to, ako vyzerá váš pracovný stôl, hovorí veľa o tom, akí ste. Určite sa budete cítiť príjemnejšie v čistom prostredí. Odstránenie neporiadku vám taktiež pomôže zistiť s akým priestorom môžete pracovať, aby ste si mohli do kancelárie priniesť trochu viac domova.
Využite váš priestor čo najefektívnejšie
Pri zariaďovaní je dôležité myslieť na to, ako najlepšie využiť priestor, ktorý máte k dispozícií. Čo sa týka nábytku, pracovný stôl by mal byť umiestnený tak, aby ste mali výhľad z okna a nepozerali do steny. Proti chladu a hluku zvážte kvalitnú izoláciu okien a kúrenie. V letných mesiacoch naopak oceníte klimatizáciu.
Tip: Vlastníte nehnuteľnosť? Myslite na poistenie.
Výber nábytku
Bez pracovného stola sa nezaobídete. Váš pracovný stôl by mal zodpovedať vašim potrebám. Ak uvažujete o pridaní tlačiarne, skenera alebo iných komponentov, zvoľte pracovnú dosku veľkosti 80 x 200 cm.
K stolu vám samozrejme nesmie chýbať stolička, ktorá by vám mala vyhovovať veľkosťou a rozmermi opierok a sedadla. Malo by sa vám na nej sedieť príjemne a pohodlne. Pri sedavom zamestnaní by ste mali brať ohľad na vaše zdravie a minimálne zaťaženie chrbtice.
Pokiaľ ide o nábytok do vašej kancelárie, zvoľte taký, ktorý bude mať pre vás príjemnú atmosféru, aby ste sa cítili ako doma. K tomu môže pomôcť pohodlná pohovka, kde si môžete počas prestávky oddýchnuť.
Lepšia organizácia
Majte na pamäti, že mať organizovaný a uprataný priestor je kľúčom k udržaniu čistej a sústredenej mysle. Ak máte jednoducho príliš veľa vecí, zvážte kúpu úložných priestorov a regálov na dokumenty, ktoré chcete mať po ruke. Ak máte obmedzený priestor, na steny umiestnite police na uloženie kníh a iných predmetov alebo závesné regály.
Rozmiestnenie nábytku
Aj správne rozmiestnenie nábytku je jednou z dôležitých vecí pri zariaďovaní pracovného priestoru. Ak máte pocit, že vám niečo nesedí alebo prekáža, pokúste sa o zmenu. Možno stačí len presunúť skrinku alebo otočiť stôl.
Tip: Poznáte zásady feng shui a ako si zariadiť priestor podľa tejto metódy?
Vôňa
Príjemnú atmosféru si vytvoríte aj pomocou aromalampy, sviečok, vonných tyčiniek či rôznych vonných odparovačov. Vôňa nielenže povzbudí zmysly, podporí kreatívne myslenie, ale aj navodí atmosféru, v ktorej sa lepšie pracuje. Ak však zdieľate kanceláriu s kolegami, presvedčte sa, že majú podobný názor na vašu aromaterapiu.
Dostatok svetla
V kancelárii je potrebné zabezpečiť dostatok svetla. Najefektívnejšie je využiť najmä prirodzené svetlo. Ak vám v miestnosti chýbajú veľké okná, nahraďte denné svetlo umelým svetlom, ktoré bude pôsobiť čo najprirodzenejšie.
Čistý vzduch
Vydýchaný vzduch neprospieva produktivite ani k pohode na pracovisku. Aby sa únava nedostavila rýchlo, prísun čerstvého vzduchu by ste nemali podceňovať. Najlepšie je, keď vyvetráte ráno eště predtým, ako začnete pracovať, ale aj počas dňa. Porozmýšľať môžete aj o klimatizácií alebo čističke vzduchu. Je na vás, čo vám vyhovuje viac.
Rôzne materiály
Ak sa nebojíte experimentovať vykusajte rôzne kombinácie s farebnými a zaujímavými materiálmi, ako je napríklad kožušina, sklo či kameň, ktoré dodajú miestnosti šmrnc. Drevom, bielou a čiernu, naopak nikdy nič nepokazíte a vytvoríte si tak krásny pracovný kútik.
Estetika
A teraz tá zábavnejšia časť. Ak máte kanceláriu iba pre seba, vyzdobiť si pracovný priestor je najlepší spôsob, ako si vo vašej kancelárii vytvoriť miesto na rozvoj kreativity, kde budete efektívne a produktívne pracovať.
Obrazy a fotografie
Osobné predmety sprostredkujú kontakt s iným ako pracovným svetom a personalizujú kancelársky stôl užívateľa. Obklopte sa fotografiami rodiny, kresbou od syna či dcéry alebo citátmi a obrázkami, ktoré vás inšpirujú. Pridaním umenia do vášho priestoru sa budete cítiť viac ako doma. Avšak "menej je niekedy viac", platí aj v tomto prípade. Určite nevyzerá profesionálne, ak sa neustále s niečím na pracovnom stole hráte, alebo sa necháte rozptyľovať dekoráciami.
Farba
Mnoho kancelárií sa spolieha na rovnakú farebnú paletu. Ak vám do možnosti a podmienky dovoľujú, vylepšite si náladu a vneste do vášho priestoru trochu farby. Pokiaľ ide o farby stien, premaľovaním na zaujímavú a príjemnú farbu môžete dať kancelárii nový, svieži vzhľad. Oživiť priestor môžete aj farebnými doplnkami alebo koberčekom.
Pridajte zeleň
Okrem toho, že zeleň čistí vzduch, má estetickú hodnotu a dokáže urobiť váš pracovný priestor oveľa príjemnejším. Čerstvé rezané kvety, dodajú miestnosti krásnu vôňu. Obľúbené sú aj samozavlažovacie kvetináče a sukulenty pre svoj jedinečný vzhľad a praktickosť.
Hudba pri práci
Viete o tom, že hudba má na človeka mimoriadny vplyv a môže zlepšiť pracovné prostredie aj výkon pri práci? Ak sa s nikým o kanceláriu nedelíte, máte výhodu vo voľbe playlistu na celý pracovný deň. Výber vhodného žánru je však kľúčový.
Prispôsobiť si vašu pracovňu tak, aby zodpovedala vašej osobnosti a vášmu štýlu, je jedným zo spôsobov, ako si dlhý čas strávený v práci spríjemniť.
Vyťažiť maximum zo svojho pracovného priestoru si vyžaduje trochu experimentovania a štipku kreativity. Verte že aj z tej najpochmúrnejšej kancelárie môžete pomocou našich tipov robiť kroky, aby ste sa v nej fyzicky, aj psychicky cítili pohodlne, zvýšili vašu produktivitu ako aj vašu sebadôveru a cítili sa ako doma.
I keď sme vám v dnešnom článku predstavili tipy ako si zariadiť útulnú a pohodlnú pracovňu, je potrebné zdôrazniť aj to, že kancelária by mala robiť predovšetkým profesionálny dojem.
Dominika Blchová
Obrázky: Unsplash, Unsplash a Pexels