Prečo nasadiť čo najskôr Google Analytics 4?

Ak ste vsadili vo svojom podnikaní na SEO služby, pomaly sa k vám blíži dôležitá zmena. Preto by ste čo najskôr mali prejsť na Google Analytics 4.


Zverili ste SEO služby vášho biznisu určitej kompetentnej osobe? Ak vám v tomto pomáha SEO agentúra, určite vám už ohlásila blížiacu sa dôležitú zmenu. Čoskoro totiž všetci prejdeme na Google Analytics 4. A ako všetci vieme, SEO optimalizácia bez tohto výnimočného pomocníka za veľa nestojí. Ak ste si vy alebo vaši pracovníci na marketingovom oddelení či externá spoločnosť na to určená nastavovali weby v Google Analytics po 14. októbri 2020, s veľkou pravdepodobnosťou ste si už vytvorili Google Analytics 4. Inak by ste sa na túto zmenu mali odhodlať čo najskôr. V súčasnosti totiž môžete vytvoriť túto novú službu aj s tým, že bude zbierať dôležité dáta súbežne s Universal Analytics. V pôvodnej verzii sa vôbec nič nezmení, dáta sa budú zhromažďovať ako doteraz. Takto sa vám naskytne množstvo času na to, aby ste sa v novej verzii stihli zorientovať a kedykoľvek bez problémov mali možnosť sa vrátiť prepnutím k Universal. Pozor však aj na dôležité dátumy, ktoré vás môžu nepríjemne prekvapiť.

Kedy bude neskoro?

Koniec Universal Analytics príde nenávratne 1. júla 2023. Práve vtedy bude spracovanie nových prístupov zo strany štandardných vlastníctiev v tejto službe minulosťou. Ako sme však spomenuli, dovtedy ich môžete bez obmedzení využívať. Od nasledujúceho dňa budete ale mať všetky pôvodné dáta k dispozícii spätne len na 6 mesiacov. Kedy však prídeme o všetky vlastníctva úplne, to ešte spoločnosť Google neoznámila. Treba si teda uvedomiť, že takto o všetky informácie prídete. Preto je na mieste čo najskôr začať využívať novú verziu Google Analytics 4. Keďže sa Univerzal bude pomaly ale isto ukončovať, vrelo vám to odporúčame.

Najväčšie výhody prechodu na Google Analytics 4

Google Analytics 4 prichádza s mnohými výhodami a novinkami. Kým pôvodná verzia rieši zber údajov výlučne z webu a základom sú „Návštevy“, Pri GA4 bude zber dát možný aj z vášho CRM alebo APP. Hlavným cieľom budú po novom Udalosti/Eventy. Ak teda pristúpite na zmenu už teraz, otvoria sa vám možnosti efektívnejšieho a jednoduchšieho predvídania správania zákazníkov či vyhodnotenie ich správania na rôznych zariadeniach. Spomenúť však musíme aj parametre, ktoré disponujú určitými informáciami, ktoré vám pomôžu pochopiť jednotlivé Udalosti. Mnoho užívateľov si pochvaľuje aj takú jednoduchú zmenu, akou je úprava menu na ľavej strane. Veľkým bonusom je porovnávanie v možnosti výberu dát. Dosť bolo ich zdĺhavého prepínania, všetko vidíme okamžite naraz. Ak si teda dáte pozor na pravidelný reporting, získate množstvo času. Tešiť sa môžete napríklad aj na reporty v e-commerce, dlhú časovú os so všetkými udalosťami pre každého užívateľa. Predvídanie ešte neuskutočnených akcií, upozornení zo strany GA4 na dáta, ktoré sú pre nás dôležité, nové dimenzie ako napríklad potencionálne tržby a mnoho ďalšieho.


Obrázok: Pixabay