Minule sme písali o tom, aké dôležité pre podnikanie je mať víziu a ako sa vízia rodí. Začali sme tiež s radami, ako premenieňať víziu na skutočnosť ziskového biznisu. Dnes vám dáme pár tipov na určenie vašich cieľov a očakávaní.
Nezamieňajte si ciele s víziou
Vízia slúži ako inšpirácia a dlhodobé smerovanie, zatiaľčo ciele pomáhajú zaznamenávať víziu v realite.
Dajte si na hlavu rôzne čapice (postavte sa do pozícií rôznych ľudí)
Spochybnite samého seba a pochopte dôvod za každým cieľom. Ako tieto míľniky pomáhajú uzatvoriť dieru medzi realitou a víziou? Je toto najlepší spôsob, ako ísť na to? Je dosiahnuteľný? S kým sa potrebujete spojiť, aby ste tieto ciele dosiahli?
Buďte jasní a konkrétni
Vaše ciele by mali obsahovať tri základné veci - čo (napríklad počet alebo niečo počítateľné), kedy (dátum alebo čas, ktorý je merateľný) a ako (spôsob, ako cieľ dosiahnuť). Jednoduchý príklad: “Dosiahnuť obrat 100.000 eur do konca prvého štvrťroku 2013 obtelefonovaním 1.000 klientov)”.
Otočte kormidlo tak často, ako potrebujete
Jeden zo základných princípov, ktorým by sa mali riadiť začínajúci podnikatelia je, že netreba váhať zmeniť strategické smerovanie vždy, keď je to potrebné. Toto je extrémne dôležité pre prežitie. Ako budete ďalej rásť a vyvíjať sa, vaše ciele a smerovania sa môžu meniť. Buďte pripravení často prispôsobovať vašu stratégiu už od prvej fázy podnikania.
ek, mk