Remarketing je dobrým sluhom, ak je v správnych rukách

V súčasnosti je jednou z najpoužívanejších a najúspešnejších online stratégií v oblasti reklamných kampaní remarketing.

Zameriava sa najmä na zákazníkov, ktorí o produkt či službu prejavili nejaký záujem. Tento záujem môžeme klasifikovať rôzne, napríklad otvorením html verzie newsletteru, navštívením stránky s produktom i umiestnením daného produktu do košíka. Dôležité pritom je, že objednávka nebola dokončená. Ak je týmto potenciálnym zákazníkom zobrazovaná správna reklama, pripomínajúca predchádzajúcu činnosť zákazníka v podobe záujmu o daný produkt, je veľká šanca na opakovanie nákupu. Tentoraz i vrátane potvrdenia objednávky.

Negatívnou stránkou remarketingu síce môže byť, že sa ľudia môžu pri surfovaní na internete cítiť prenasledovaní, a preto vnímajú reklamu negatívne. Riešenie sa však vždy nájde, tentoraz v podobe profesionálnych PR agentúr, ktoré kampaň vedú tak, aby bola pre klienta prínosná a zákazníka neodrádzala.

Spoločnosti Adroit Digital a Toluna zrealizovali výskum, ktorý dal odpoveď na otázku, ako ľudia remarketing vnímajú. Odpovede boli viac než jasné, väčšina ľudí si viac všíma reklamy na tie produkty, na ktoré sa už na stránkach dívali.

Ako neodradiť remarketingom zákazníkov

I keď je remarketing vskutku výborná forma marketingu a reklamnej kampane, je potrebné vedieť odhadnúť jeho správnu a optimálnu mieru. Ľudia sú v dnešnej dobe, kedy na nich z každej strany číhajú otravné reklamy, citliví na prehnané marketingové ťahy spoločností. Veľmi ľahko sa môže stať, že namiesto toho, aby reklama zákazníka upútala, ho úplne od zakúpenia produktov odradí. Existuje niekoľko zásad, vďaka ktorým sa remarketing stane skutočne účinným.

Nepreháňať to s frekvenciou zobrazovania

Predstavte si reálnu situáciu, kedy vám nejaký živý obchodník v predajni neustále ponúka nejaký tovar. Kam sa otočíte,tam na vás vyskočí s ponukou. Zrejme by ste si pomysleli, že je zrelý na psychiatriu a poriadne by vás vytáčal. Presne to sa deje i za počítačom potenciálneho zákazníka. Preto je pri online reklamách dôležité nastavenie „frenquency cap“, ktoré určuje počet reklám, ktoré sa môžu užívateľovi zobraziť za určitý časový úsek, zväčša za jeden deň. Univerzálny limit síce neexistuje, ale niekoľko desiatok rovnakých reklám počas dňa je zrejme hranicou u väčšiny produktov.

Aby reklama nenudila

Nič neomrzí viac než neustále opakovanie tej istej reklamy. Jedna vec v sebe zahŕňa množstvo variant, ktorými môže zaujať. Nejde len o zmenu grafickej stránky bannerov, ale aj o iné vyjadrenie produktu. Čo tak vyskúšať inú fotografiu, iný text. I tu platí priama úmernosť, ktorá hovorí, že čím viac variácií je k dispozícií, tým je vyššia šanca úspešnosti.

Search sessions

Search sessions je dôležitý pri cielení reklamy na určitú skupinu užívateľov. Vďaka cieleniu reklám je možné nastaviť jednotlivé remarketingové zoznamy tak, aby sa reklamy zobrazovali len v situácii, keď užívateľ práve vyhľadáva produkty podobné ponuke daného klienta.

Remarketing je skutočne nápomocným nástrojom pri propagovaní produktov a spoločností, no je potrebné poznať všetky zákonitosti a pravidlá remarketingovej hry. A to najlepšie dokážu odborníci z PR agentúr.


pr servis