Správne zariadená domáca pracovňa vám môže ešte viac zefektívniť podnikanie

Má vám skvalitniť podnikanie a dokonale ladiť s vaším vycibreným vkusom. Presne taká je ideálna predstava vašej domácej kancelárie. Upriamiť sa len na tieto dva aspekty by však nemalo byť to jediné. Správne zariadená pracovná zóna má byť predovšetkým o voľbe praktických a funkčných prvkov. Čo všetko by v nej nemalo teda chýbať?

Efektívne pracovať môžete pokojne aj v pohodlí vášho domova. Home office má však taktiež svoje pravidlá a tie treba dodržiavať. Pokiaľ v nich poľavíte, výrazne sa to podpíše aj na vašom pracovnom nasadení. Nezabudnite si tak svoje pracovné priestory skvalitniť a vyťažiť z nich absolútne maximum. Domáca pracovňa by mala byť plná funkčného nábytku a zariadená tak, aby vám vaše podnikanie len uľahčovala.


Správne zariadená pracovňa vám pomôže ešte viac zvýšiť produktivitu. (Zdroj obrázku: Klever LeveL / Shutterstock.com)

Oddelenie pracovnej zóny

Ideálne bude, ak vašu kanceláriu oddelíte od súkromného života. Nebude vás tak nič rušiť a oveľa jednoduchšie sa aj sústredíte. Tvorí súčasť vášho podnikania aj pravidelná návšteva klientov, obchodných partnerov či potenciálnych zákazníkov? V takom prípade uvažujte aj o bočnom vchode, prípadne výraznom oddelení kancelárie od zvyšných miestností. Mnohé domácnosti si však domácu pracovňu nemôžu dovoliť. Skúste preto nájsť také miesto, kde dokážete plnohodnotne pracovať a túto časť aspoň opticky oddeľte.

Ergonomické riešenie kancelárie

Pracovné prostredie by malo spĺňať všetky predpoklady, ktoré vám pomôžu zlepšiť produktivitu. Polohovateľný pracovný stôl a ergonomická stolička by mali tvoriť základ každej jednej pracovne, postarajú sa totiž o váš komfort. Mnohí však kancelársky nábytok vnímajú ako samozrejmosť a volia hneď ten prvý, čo sa im pozdáva. Vizuál určite nie je všetko, i keď aj ten je dôležitý obzvlášť v priestoroch, ktoré vás majú reprezentovať pred vašou klientelou. Zvážiť by ste tak mali viaceré parametre pri voľbe nábytku do pracovne a upriamiť sa predovšetkým na kvalitné spracovanie.

Veľkosť pracovnej plochy kancelárskeho stola či nastaviteľná výška stoličky a opierky hlavy sú taktiež jedným z dôležitých predpokladov. Práve tie môžu taktiež výrazne ovplyvniť vašu efektivitu. Zabúdať by ste nemali aj na voľbu ďalšieho sedacieho nábytku. Na ten totiž posadíte svojich klientov, zamerajte sa tak na pohodlie a správne umiestnenie.

Ak už teraz viete, že na stoličke budete sedieť niekoľko hodín denne, venujte jej výberu veľkú pozornosť. (Zdroj obrázku: Roman Samborskyi / Shutterstock.com)

Pri zariaďovaní treba klásť dôraz aj na jednoduchý prístup ku všetkému, čo sa v priestore nachádza. Efektívne zaplniť priestor môžete aj tým, že využijete aj steny. Nástenné knižnice budú perfektným miestom, kde odložíte všetky zakladače s dôležitými dokumentmi. Nebudú vám tak viac prekážať na stole a zväčšíte si tým aj pracovnú plochu.

Myslieť treba aj na doplnky a rôzne detaily

Prehľad vám poskytnú aj praktické doplnky do pracovne. Organizéry, kam si odložíte všetky dôležité papiere či nástenka nápadov, ktorá vám pomôže rozvíjať vašu kreativitu. Presne to by vám v kancelárii určite nemalo chýbať. Dôležitá je aj dokonalá náhrada denného osvetlenia. Stropné svetlo nie je to jediné, doplniť ho by mala aj stolná lampa. Vyhnite sa žltému svetlu či chladným farbám a voľte biele svetlo. Práve to bude verne kopírovať prirodzené denné osvetlenie.

Všetko má mať svoje miesto

Základ kancelárie tvorí stôl a stolička, no rozhodne nejde o jediný nábytok, ktorý by sa v týchto priestoroch mal nachádzať. Chýbať by nemal aj dostatok úložného priestoru. Modulárne policové systémy, čo vám umožnia zariadiť si kanceláriu presne podľa toho, aké budete chcieť jednotlivé komponenty. Dobrou voľbou môžu byť aj kancelárske zostavy. Poskytnú vám dostatok priestoru a navyše pôjde o jeden rovnaký set nábytku. Dosiahnete tak jednotný súlad a podčiarknete tým konečný vizuál miestnosti. Kanceláriu zbytočne neprepĺňajte, nachádzať v nej by sa malo naozaj len to nevyhnutné a každý predmet by mal mať svoje miesto. Hromadenie všetkého na stole by vás len výrazne oberalo o pozornosť pri práci.


Organizácia a zmysel pre poriadok vám ešte viac zefektívnia home office. (Zdroj obrázku: Daxiao Productions / Shutterstock.com)

Nutnosť disciplíny a harmonogramu

Správne zariadená kancelária sa taktiež čiastočne môže podpísať pod úspech vášho podnikania, no zvyšok spočíva len a len vo vašom prístupe. Zabudnite na prácu v pyžame či v teplákoch, v tomto oblečení veľa nedosiahnete. Spája sa s oddychom, o efektívnom pracovnom nasadení tak nemôže byť ani reč. Platí totiž pravidlo, že treba mať presne stanovený režim. Žiadne dlhé vyspávanie či odkladanie pracovných záležitostí na neskôr. Manažujte si čas a spravte si harmonogram. Začať deň s tým, že viete, čo chcete stihnúť. To rozhodne možno vnímať ako jeden zo základných bodov cesty za úspešným podnikaním.

Ak plánujete prijímať klientov v pracovni či organizovať obchodné stretnutia, tieto priestory by vás tak mali aj reprezentovať. Poriadok, správna organizácia a efektívne zariadenie pracovnej zóny sú tak dôležitými krokmi. Táto kancelária bude totiž vašou vizitkou.