Výber týždňa @maléPODNIKANIE.sk: 5-7/20

Pozrite si náš výber toho „naj” (nielen) v slovenskom malom podnikaní za uplynulé týždne..


#inovácieatrendy

Toto mohlo byť v príbehoch alebo zodpovednom podnikaní/ekológii. Obehová/zdieľaná ekonomika sa však stáva trendom, ktorý treba sledovať. Eko KoloVrátok požičiava oblečenie pre bábätká (Forbes).

Aj príbeh slovenských študentov zubného lekárstva bol zaradený do rubriky inovácie. Ich startup BioVoxel Technologies vytvára 3D repliky zubov (Zero2Hero).

#podnikateľsképrostredie

Niektorí ľudia vám povedia, že v praxi sa získava dosť ťažko. Stále tu však existuje možnosť dostať príspevok na podnikanie od úradu práce a my ho na just byrokratom budeme propagovať. Pre tých, ktorí naňho majú nárok a môže im pomôcť začať podnikať (podnikajte.sk).

Na druhej strane, založiť si živnosť je naozaj jednoduché a lacné. Presvedčte sa v článku na portáli Sóda.

Portál podnikajte.sk zmapoval aj ďalšiu nesympatickú ale dôležitú tému - odvody zamestnancov a zamestnávateľov (aktuálne, pre rok 2020).

#ľudiaapríbehy

Slovenská značka Lull začínala s kusovou výrobou, dnes produkuje tisícky pohodlných županov a chystá expanziu do Európy (Forbes).

Vznik slovenského blockchainového projektu DECENT podnietila neblahá skúsenosť jeho zakladateľa s Booking.com (STARTITUP).

#marketingastratégia

Zisťujeme, že články o marketingu a stratégii majú asi zlý marketing. Napriek slabšiemu záujmu ich však budeme tvrdošijne uverejňovať, lebo marketing je základ. Blog Clipsanu bol o štatistikách email marketingu, ktoré treba sledovať. Blog na virtuálne vybral päť čísiel, ktoré odporúča sledovať na Google Analytics. Basta digital predpovedá cookiekalypsu a ďalšie digitálne marketingové trendy. Desať predikcií marketingu dal aj daren&curtis. No a Fortuity odhaľuje tajomstvo zarábajúceho blogu.

Na záver ešte Visibility prichádza s nie práve najjednoduchším návodom ako si vytvoriť jednoduchý biznis plán.


Erik Kubička
17. 2. 2020

Foto: lull.sk