Týmto článkom spúšťame novú sériu, ktorou upozorňujeme na to najdôležitejšie v našej Knižnici. Keďže z viacerých odpovedí v Online poradni priamo či nepriamo vyplýva, že budete musieť pripraviť podnikateľský plán, budeme sa najskôr venovať tejto problematike.
Nechceme tým povedať, že iné časti sú menej dôležité, ale mali by ste vedieť, čo z vášho biznis plánu najviac zaujíma potenciálnych investorov. Je fajn, keď viete svoj plán pekne naformátovať a dať mu profesionálny vzhľad. Čo sa však od vás čaká, sú predovšetkým fakty. Asi vás preto neprekvapí, že informácia s dôležitosťou č. 2 je demonštrácia poznania trhu resp. schopnosti vášho produktu alebo služby zaujať a presadiť sa na ňom.
Tiež asi nebudete prekvapení záujmom o finančné ukazovatele. Príprava kvalitných troj- až päťročných finančných projekcií, ktoré majú vypovedať o udržateľnosti projektu, býva kameňom úrazu väčšiny podnikateľských plánov. Napriek tomu je to až tretia priorita investorov.
A čo je teda tá informácia č. 1? Ste to vy a vaši spolupracovníci! Ako sa hovorí, papier znesie všetko. Váš prechádzajúci profesionálny život však dáva jasný signál, či sú vaše predstavy o biznise založené na reálnom základe a či ich zvládnete aj zrealizovať. Nepodceňujte preto v žiadnom prípade svoju vlastnú prezentáciu a okrem svojho krátkeho životopisu priložte aj životopisy ďalších kľúčových ľudí zaangažovaných v projekte. Buďte objektívni a nesnažte sa svoje skúsenosti nijako nadsadzovať. V konečnom dôsledku tak môžete ublížiť hlavne sami sebe. Na druhej strane však nezabudnite uviesť akékoľvek relevantné skúsenosti, ktoré by mohli dodať dôveryhodnosť a napomôcť úspešnej realizácii vašich vízií.
ek
Foto: Microsoft.