Téma, ktorú často riešia zamestnanci, manažérski poradcovia, či odborníci na organizačnú výkonnosť. Schopnosť reagovať na vlastné zlé stránky by však mali mať najmä šéfovia samotní. Zlé vedenie zabíja biznis. Možno viac, ako čokoľvek iné.
Bernard Marr je expertom a autorom bestselerov v oblasti podnikania. Založil a vedie spoločnosť Advanced Performance Institute a vo veciach podnikateľskej výkonnosti a úspechu radí firmám ako Astra Zeneca, Barclays, DHL, Fujitsu, Gartner, HSBC, Orange a podobne.
Svoje skúsenosti s negatívnymi stránkami biznis lídrov sa pokúsil zhrnúť do nasledujúceho súboru znakov zlých šéfov. Možno sa aj vám bude zdať, že s nimi možno súhlasiť a to bez ohľadu na postavenie danej osoby v manažérskej hierarchii firmy..
Arogancia a egocentrizmus – okoliu nepríjemná potreba byť neustále v centre pozornosti, presadzovať vlastné ego, ktorá navyše vedie k nezáujmu o pomoc spolupracovníkom, ich podporu a rozvoj.
Zbabelosť – neschopnosť priznať či prevziať zodpovednosť a obviňovanie, resp. schovávanie sa za iných.
Mikromanažment – snaha kontrolovať všetky detaily vrátane toho, ako majú ľudia robiť svoju prácu namiesto dôvery v ich schopnosti.
Neschopnosť – nedostatok odborných a ľudských kvalít, pôsobenie na pozícii prevyšujúcej ich schopnosti má za následok stratu rešpektu podriadených voči svojim šéfom.
Prílišná priateľskosť – na priateľskosti nie je nič zlé, ale v pracovnom prostredí by sa šéfovia mali vyhýbať snahe (alebo hre na to?) byť najlepším spolupracovníkom či najbližším priateľom.
Zlá komunikácia – neschopnosť správnej komunikácie, či už ide o stratégiu firmy alebo hodnotenie výkonnosti pracovníka.
Plagiátorstvo – prisvojovanie si nápadov a úspechov iných a ich prezentovanie ako vlastného prínosu.
Neustále kritizovanie – neschopnosť povedať nič pozitívne a konštruktívne vrátane spätnej väzby voči podriadeným.
ek, Linked in
Zdroj obrázka: sxc.hu