Online poradňa
Online poradňa slúži užívateľom ako priestor pre komunikáciu o všetkom, čo súvisí s podnikaním. Pred založením akejkoľvek otázky najprv skúste pohľadať, či daná otázka už v poradni nie je zverejnená, aby ste sa vyhli zakladaniu duplicít.
Pred založením akejkoľvek otázky najprv skúste pohľadať, či daná otázka už v poradni nie je zverejnená, aby ste sa vyhli zakladaniu duplicít. Pre zadávanie otázok musíte byť zaregistrovaní. Vyberte si tému. Kliknite na políčko "Pridaj novú otázku". Napíšte nadpis a text otázky. Odošlite kliknutím na "Odošli otázku". Nadpis a text otázky sa ihneď objavia na obrazovke. Odpoveď dostanete do jedného týždňa. O zodpovedaní Vašej otázky budete informovaní aj emailom.
Snažte sa o stručnosť, výstižnosť a dodržiavanie zásad slušnej a profesionálnej komunikácie (v prípade nejasnej otázky Vás požiadame o spresnenie).
Téma Neprevzatie faktúry, vymáhanie dlhu
Dovolím si Vás požiadať o radu v komplikovanej situácií:
Vlastníme maloobchodnú prevádzku. Jeden zákazník od nás opakovane odoberal tovar a v začiatkoch s ním neboli žiadny problémy - boli sme dohodnutí na platbe v hotovosti.
Takíto zákazníci, ktorí u nás často odoberajú tovar vo väčšom množstve u nás majú zošit, kam predavačka píše, aký tovar brali, príp. priniesli naspäť a na konci dohodnutého obdobia alebo akcie tovar vyúčtujeme a vysporiadame. Niekedy sa samozrejme stane, že je "otvorených" viac pracovných akcií naraz.
Tento zákazník, však po tom, čo samozrejme od nás vzal tovar na viacero akcií, jednak nedvíha telefón a ani ho neviem nijak kontaktovať.
Poznala som len meno a priezvisko tohto zákazníka, doteraz bol tovar predávaný klasicky cez kasu. Ani infomácia od iných o tom, kde býva, nebola správna, avšak podarilo sa mi pomocou katastra nehnuteľností zistiť jeho adresu a faktúru za tovar som mu tam poslala doporučene.
List u pani poštárky neprevzal a na eph.posta vidím, že je stále na pošte, takže predpokladám, že ani nemá v úmysle faktúry prevzal.
Chcem sa teda spýtať:
- čo robiť v prípade, že dlžník odmieta prebrať faktúru,
- aké máme možnosti pri riešení tohto sporu - samozrejme súdu by som sa najradšej oblúkom vyhla, to považujem až za naozaj krajné riešenie,
avšak jedná sa o nemalú sumu a nemôžem to nechať len tak.
Veľmi pekne ďakujem za Vás čas a odpoveď
S pozdravom